Caroline Karlsson

publicerat i vardag;
Ett meddelande på facebook från en av mina bästa vänner, som fick
mig att fälla en flod med tårar såhär på kvällskvisten sittandes i mitt röriga
studentrum i Jönköping. Så otroligt mycket hjärta i den där lilla kroppen.
Caroline "Curran" Karlsson, du är helt otrolig och jag släpper aldrig taget!

 
Söndagen den 21 augusti, en sån dag man helst bara legat kvar i sängen med täcket över huvudet och önskat att allt omkring en bara försvann. Känns som att mitt liv raserar lite här och nu, för det är nog inte förrän nu jag har insett vad som faktiskt har hållit på att hända. En del av mitt hjärta tar sitt pick och pack och flyttar till Jönköping som förövrigt ligger på andra sidan jordklotet just ...nu. Det går inte att vara glad nu, det funkar bara inte...

Vet inte vart jag hade vart idag om jag inte träffat dig under luciatiden, du har stärkt mig som människa och jag vill inte behöva börja klara mig utan dig. Du kom in i mitt liv och blev den efterlängtade storasyster jag aldrig haft, någon att se upp till, en förebild. Någon att kunna berätta allt för, som alltid bryr sig och alltid lyssnar. Någon att ha sådär sjukt roligt med, som har exakt samma oseriösa humor och får en att le så fort hon öppnar munnen. Någon att käka med, pommes som kladdkaka med cocosknäck, någon som aldrig klagar på att man äter för mycket. En skräckfilmskompis som bara älskar att kura ihop sig i soffan och sätta på någon psykisk äckelfilm att bli skrämd av. Någon av samma sort helt enkelt.

Och så händer något sånt här, och en viktig människa som utgör en stor del av ens liv rycks ifrån en. Men jag är så himla glad för din skull och vet att du kommer få det jättebra även fast det kommer finnas ett tomt hål här i Vänersborg. Och mig blir du inte av med, räkna med många våldgästningar!

Amanda Åhs, bästa vän, jag älskar dig! Lycka till i Jönköping!
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline:

<3 x 1000

Kommentera inlägget här :