GöteborgsOperan

publicerat i vardag;

Vilken fantastisk kväll. Otrolig. Magnifique.
Det är ofattbart hur musik kan påverka kroppen. Jag är sådär fnittrigt nöjd och oerhört farcinerad av kvällens bravader. Opera för första gången i mitt liv. Och definitivt inte den sista. Grymma sångare & sångerskor, (förutom en man som lät som en gräsklippare i sina värsta dar). Otroligt proffsigt gjort.

Jag kan inte riktigt sätta etikett på känslan men helheten var jättebra! Och då menar jag vekligen bra. Tack till min älskade far & farbror. Ni gav den där lilla twisten på kvällen som gjorde allt perfekt.


Mozart utförde stora ting den korta och dyrbara tiden vi fick ha honom här på jorden. Han kolade förtidigt den där grabben. Vilka mästerverk han kunde skapat.


Jag och pappa Peter konstaterade i alla fall på vägen hem att: Musik är lycka. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Var på Trollflöjten i början av januari. Förstod inte allt som hände på scenen men musiken var väldigt bra!

Kommentera inlägget här :