[Dag 03 - Mina föräldrar]

publicerat i vardag;

Mamma
Min mamma Kristina är helt underbar. Hon är 51 år och min bästa vän. Jag bor fortfarande hemma och jag kan inte tänka mig att någon annan kommer så bra överens som vi två. Mamma är sjukskriven och en jävla kämpe, hon har ont, men ger inte upp. Hon finns här för min bror i vått och tort och skulle göra ta ner stjärnorna till oss om hon kunde. Mamma har stått bredvid mig genom att jag varit med om och aldrig tappat hoppet på mig. Hon är anledningen att jag står här idag. Jag älskar dig något så obeskrivligt och jag kan garantera att det inte finns en bättre mamma på denna jord. (Och så är hon socker söt på det).


Pappa
Min pappa Peter är nog den tokigaste karl jag känner. Och den snällaste. Även han är 51 år. Pappa har alltid varit den där klippan att luta sig mot om man är ledsen och behöver råd. Han är så otroligt klok och vet det mesta om allt. Vårat största gemensamma intresse är att fiska, det är något av det finaste på sommaren, att fiska med pappa. Sen har han alltid varit både min och min brors stora idol med en av de vackraste rösterna jag vet. Han är yber musikalisk och musiken är hans allt. Under min och Simons uppväxt spelade han i Lotta Engbergs orkester och de åren var en stor del av våran tid som barn. Han har skrivit låten "kär och galen" vilket jag älskade att skryta om på mellanstadiet. Du är bäst pappa och jag älskar dig! Här har ni en länk till en av alla låtar pappa sjunger på spotify -> Klicka.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Va fint du skriver om dina föräldrar.Ni verkar ha en väldigt bra relation.

Kommentera inlägget här :