7 Maj

publicerat i ;
Hallå godingar!
Nu har pappa kommit hit, och vi ska snart ut med hundarna och bada nere vid värnen! (hundarna alltså, inte vi, hehe).

Förövrigt hade vi nationellt prov i engelska idag, ruskigt svårt och jag ligger ändå på VG/MVG i engelska, tycker lite synd om dem som har det lite svårt. Det är ju ännu svårare för dem. Samma som att jag tycker synd om mig själv när det är nationellt i matte ;) haha! Nej men det är smällar man får ta, man kan inte vara bra i allt, tyvärr, men hade man vart bra i allting så hade man inte uppskattat sina betyg på samma sätt, när man får bra betyg då självklart, jag tycker att det är lite synd att vissa har så höga krav på sig själva.

Har du MVG i engelska & svenska till exempel så måste man inte ha MVG i histoia också, kämpa mer med det du kan och var glad för det du har, har du inte MVG eller VG i någonting och om du verkligen vill (det finns ju dem som faktist inte bryr sig) så ge inte upp! I nian hade jag bara g i några få ämnen, och nu när jag har kämpat och visat framfötterna så har jag fått både VG och MVG i vissa ämnen. Har inte brytt mig förut, men nu när man får cred för det man gör så är det skönt och det är de som får mig att fortsätta! puss och ge aldrig upp. ♥

Har du viljan så klarar du allt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emilia:

Alldeles rätt!

2:a kommentar, skriven , av Mia:

så sant så sant :)

Kommentera inlägget här :