always on the road

publicerat i vardag;
Sitter fortfarande i daddys lägenhet. Dunkar jag inte Erik Hassle i högtalarn så hör jag koltrastens eviga sång utanför, sången går i våg med stadens brus. Bilar, klackar som slår mot gatan, gamla tanter som tjattrar om barnbarnen, barn som skrattar, cykelklockor som klingar, ni vet, allt det där. Ibland är lycka så okomplicerat, lätt som en fjäder. Att bara sitta och lyssna på vardagen gör mig glad just idag. För övrigt har jag inte gjort någon nytta, bara fläskat i soffan. Cyklat ner med hyrda filmer till hemmakväll. Har inte några planer på att röra mig resten av eftermiddagen. Blir lite häng med mina två män Ben & Jerry. De enda männen som tycks förstå mig.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Jag håller med dig, Ben & Jerry de förstår oss alltid!

Kommentera inlägget här :