keep on fighting

publicerat i ;

Det är så hemskt att så många mår rent ut sagt dåligt och är deprimerade på grund av sin vikt och utav sitt utseende. Men det är inte så konstigt så som världen ser ut i dag. Affärerna är anpassade efter personer som är "smala", och för att inte tala om skyltdockor, modeller, folk i reklam, alla tidningsomslag. Iställer för att skriva överallt om "hur du blir snygg till sommaren" "hur du får bort din mage på tre dagar" "tips att få snygga rumpa", skriv istället tips om bättre självkänsla, bättre självfötronde. och skriv om hur man ska kunna ändra sin självbild, det är inte konsigt att unga tjejer idag mår som dem mår med detta media vi lever i.

Jag mår inte alltid bra över min vikt heller, så är det ju, tyvärr. MEN stället för att fixera mig på att jag måste se ut som hon, jag måste ha den magen, dem brösten, så försöker jag att acceptera mig själv, för det är så här jag är född, det är så här jag ser ut. Och jag duger faktist som är jag, och har någon en annars åsikt om det så f-you! Det är så mycket små saker som blir så stora, som att ens ena öga är mindre än det andra och så vidare, jag menar LÄGG AV. Tänk på dem som tex är födda  utan arm eller liknande, visa lite respekt. Var nöjd för den du är, du kan inte ägna ditt liv åt att hela tiden oroa dig för hur du ser ut eller vad andra ska lycka, du slösar bort ditt liv, livet är något värdefullt och något väldigt kort men ändå långt. Istället för att fokusera på allt det negativa, tänk mer på hur bra du egentligem har det. Och du är lika mycket värd som ALLA andra. Och glöm inte

 "Har du viljan, så klarar du allt


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Så sant!

2:a kommentar, skriven , av Petronella:

Skit bra skrivet

3:e kommentar, skriven , av Johanna:

Riktigt sant!

4:e kommentar, skriven , av E:

Gud vad bra skrivet :)

5:e kommentar, skriven , av EmmaL:

Du har så rätt :)

6:e kommentar, skriven , av Isa:

Du måste ha viljan, men också ork :)

7:e kommentar, skriven , av Amanda:

Tack för alla era gulliga kommentarer :)

8:e kommentar, skriven , av paula:

bilden är tagen ur en video, och videon hittar du i min blogg ifall du är nyfiken ! du har så rätt :)

9:e kommentar, skriven , av Therese:

Håller med dig helt och hållet. Jättebra skrivet! Och du är underbar, precis som du är. Glöm aldrig det!

Kommentera inlägget här :