läsarfråga via mejl

publicerat i vardag;


Svar på fråga 1: Hej Jonna!
Självklart får du ha frågor när det inte är frågestund, (har inte haft det på länge på grund av brist på frågor). För det första så har jag kamera Nikon D60 så det är väldigt bra bilder i grunden. Jag använder bildprogram "photoscape" som finns att ladda ner gratis på internet. Där brukar jag till exempel minska kontrasten, ljusa upp bilderna, använda varierande "filmeffekter". Sen brukar jag också ändra färgbalansen mot röd och blå. Jag brukar exprimentera lite från gång till gång, lycka till.

Svar på fråga 2:
Angående din fråga om panikångest så tycker jag absolut att du ska söka hjälp, man ska aldrig vänta för länge. Jag har haft kontakt med BUP (Barn och ungdomspsyk) sedan jag var liten så jag har alltid haft stöd där ifrån. (När man fyller 18 så flyttas man till Vuxenpsyk om de finns behov). Fick dock inte min diagnos ADD förens väldigt sent, på grund av brist från BUP:s sida. Det påverkar mig idag både positivt och negativt, det beror på hur man ser det. Jag har lärt känna mig själv innifrån och ut på vägen och det är väldigt skönt idag. Man lär sig att hantera det, MEN, det krävs hjälp och stöd för att komma dit.

Som jag sa tidigare så tycker jag att du ska söka hjälp, jag vet inte vad du har haft för symptom men vad det än är så hjälper dem dig genom kurator eller psykolog, förhoppningsvis. Kan ge dig ett tips, som man alltid ska ha med sig när man har panikångest: Det är inte farligt! Det är du själv som sätter dig i situationen och du kan med lite träning ta dig ur den lika fort. Lycka till med dina problem, jag hoppas verkligen att det löser sig! Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jonna:

Åh tack!! Ditt svar är guld värt hihi :) kraaam!!!

Kommentera inlägget här :