förklaring på inlägg "hur ska det gå?"

publicerat i vardag;
Mitt inlägg "hur ska det gå?" lite längre ner (för er som är intresserade) handlade om min lilla prins
Totte som fick åka in akut till djursjukhuset i Göteborg i tisdags. Veterinären gjorde mig och min
mamma så otroligt ledsna när hon förklarade att Tottes symptom pekade på såkallad "vattenskalle".
Vilket innebär avlivning. Jag har aldrig vart så hjärtekrossad i hela mitt liv och jag minns inte senast
jag var så ledsen. Vi fick lämna totte på sjukhuset och åkte hem till min fina farmor i Göteborg i väntan på
resultatet efter huvudröntgen som skulle göras förmiddagen där på.

Jag grät mig till sömns de få timmarna jag kunde sova. Jag hade redan bestämt mig att när de ringer
imorgon så kommer jag inte våga svara. Men, det gjorde jag. Och resultatet var positivt, Totte hade
förbättrats under natten och var nu friskförklarad. Hur kan en veterinär påstå något så grovt som avlivning
när hon inte ens vet en diagnos? Hon fick mig och mamma att vilja hoppa från fönstret på sjunde våning.
Men, nu är vi hemma igen och Totte är piggare än aldrig förr. Tack och lov hundra gånger om.

Och tack till alla som stöttade oss under denna
traumatiska upplevelse. Jag vet inte vart jag skulle vara idag utan er.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Skönt att det gick bra för lilla Totte!!!!

2:a kommentar, skriven , av P.O:

usch då gumman, hoppas han blir bättre snart!

3:e kommentar, skriven , av gudrun:

Åh hälsa min lilla älskling!!

4:e kommentar, skriven , av becca a:

:( men fin blogg iaf! :)

Kommentera inlägget här :