[1 December]

publicerat i vardag;
Kämpar med en frusen Totte som måste härda våra minusgrader.
Man kan ju inte hjälpa att bli lite dåven för hans skull, ändå älskar
jag den vackra glittrande snön, värme ljus och min fina julstjärna.

Förövrigt så är det fullt upp 1 december, som egentligen är en dag
som alla andra. Förutom premiär av chokladkalendern som jag insisterar
att ha fastän jag är 19 år. När uret står på 15.00 så kommer min
fina Caroline hit, klockan 16.00 trotsar vi snön och skakar oss iväg
till musikskolan för övning inför luciakonsert med musikskolan. Klockan
17.00 drar jag mig till yttligare sångövning med Voice. Och klockan 18.00
är det dags för förberedelse inför det första framträdandet med
Vänersborgs Lucia (som jag iår är med för att vara stöd, även min fina
Caroline, fjolårets lucia är med). Jag bör inte klaga på att ha fullt upp.

Ändå gör jag det
.


Kommentera inlägget här :