friends/forever/and/ever/

publicerat i vardag;

Vänner växer inte på träd kan jag säga, man kan fascineras av många nya människor man möter och tycka dem är så vackra och fina, tills man ser en glimt eller två av deras inre, då är dem inte lika gohjärtade som man trott från början. Jag har mina närmaste vänner som nu funnits där i många år och som jag aldrig skulle byta ut. Men man träffar många nya människor och undrar alltid om dem har något bra att tillföra ens liv. Jag behöver skrapa lite på ytan på folk innan jag ger för mycket av mig själv. Många spelar en roll och man ger dem tilit, sen snackas det och händer saker bakom ryggen på dig och du blir sviken. Återigen.

Håll hårt och ta hand om era bästa vänner, för dem växer som sagt inte på träd. Ge dem uppskattning, visa att du bryr dig, ställ alltid upp, snacka aldrig bakom ryggen på din vän och behandla dem som du vill bli behandlad själv. Vänskap är något av det viktigaste du har i ditt liv. Du behöver en bra vän men, du behöver så också vara en bra vän till någon som behöver dig.

Kommentera inlägget här :