ADD

publicerat i ;
Hej pumkins!
Nu ska jag skriva om en väldigt seriös grej, är aldrig direkt personlig här på bloggen, men nu blir det lite personligt för en gångs skull. Tänkte berätta om en diagnos som jag har fått som kallas ADD. Det är väldigt likt ADHD, som nog många vet om. Det som man inte vet är att det är väldigt vanligt med båda ADD och ADHD idag bland ungdomar, bara att det märks mer och mindre på olika personer.

Här är några symptom på ADD.

  • Ofta lättdistraherad av yttre stimuli
  • Ofta svårt att följa instruktioner från andra
  • Svårt att bibehålla uppmärksamhet
  • Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs
  • Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter
  • Svårt att organisera målinriktade aktiviteter
  • Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan
  • Man har högre risk att drabbas av störningar som depression eller ångest.


  • Har några av dessa symtom och Imorgon ska jag och prata om denna "diagnos" och se vad vi kan göra åt det, och det tycker jag ska bli skönt. Det är alltid bra att kunna utgå från något och sedan jobba utifrån från det.

    I'm still a rockstar :) peace


    Kommentarer :

    1:a kommentar, skriven , av Lisa:

    Starkt av dig att berätta =)=)

    2:a kommentar, skriven , av Malin:

    <3

    3:e kommentar, skriven , av Therese:

    Stolt över dig min darling!

    Kommentera inlägget här :