white christmas

publicerat i vardag;
Det är en tidig kväll i december med snö i luften. Utanför mig har snötraktorer och sandbilar åkt om varandra hela dagen. Jag har något att glädjas åt, jag blir varm innombords när jag kommer på att det blir en vit julafton imorgon. En vit jul, sanna mina ord. 

För ett tag sedan kikade jag på debatt i brist på annat. De diskuterade om är rätt eller fel att många ser alkohol på jul som ett måste och en vana, som endast kan bestå av en hutt efter maten. Jag tycker att självfallet att det är okej att ta sig en eller två supar på julafton. Men sen är det en komplicerad fråga när man jämför olika familjers förhållanden, det är inte okej om man till exempel har ansvar för en 1-2 årig hela kvällen. Då är det en vit helg som gäller, i mina prioriteringar. Jag är egentligen inte så insatt eftersom jag endast är 18 år (snart 19, HE HE), och tycker att det är vidrigt att hutta. Men det är intressant att se folks olika värderingar, ibland kan man tro att vi är från olika planeter vi människor.

Kommentera inlägget här :